Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe

Rozluźnianie mięśniowo-powiÄ™ziowe to specjalistyczne podejÅ›cie terapeutyczne wykorzystywane w leczeniu wielu zaburzeÅ„ w ukÅ‚adzie mięśniowo-powiÄ™ziowym. Terapia nakierowana jest na tkanki miÄ™kkie, w szczególnoÅ›ci powiÄ™zi okrywajÄ…ce mięśnie, organy i caÅ‚e ciaÅ‚o czÅ‚owieka. Jest to precyzyjne rozciÄ…ganie i rozluźnianie tkanek rozpatrujÄ…ce problemy pacjenta w ujÄ™ciu caÅ‚oÅ›ciowym. Zaburzenia w ukÅ‚adzie powiÄ™ziowym dotyczÄ…ce współczeÅ›nie wiÄ™kszoÅ›ci pacjentów objawiajÄ…ce siÄ™ skróceniem tkanek i ich nadmiernym napiÄ™ciem, mogÄ… być przyczynÄ… bólu i szeregu różnych objawów w różnych rejonach. Ten sposób pracy z ciaÅ‚em jest skuteczny w leczeniu takich dolegliwoÅ›ci jak zespoÅ‚y bólowe krÄ™gosÅ‚upa, zespół zamrożonego barku, Å‚okieć tenisisty czy golfisty, choroba zwyrodnieniowa stawów, napiÄ™ciowe bóle gÅ‚owy i w wielu innych. Efekty terapii sÄ… widoczne w znacznym zmniejszeniu dolegliwoÅ›ci bólowych oraz poprawie postawy ciaÅ‚a pacjenta. Technika rozluźniania mięśniowo-powiÄ™ziowego z pozoru prosta technicznie pozwala na likwidowanie zrostów i sklejeÅ„ oraz usuwanie restrykcji i ograniczeÅ„ tkankowych w ukÅ‚adzie mięśniowo-powiÄ™ziowym. KluczowÄ… umiejÄ™tnoÅ›ciÄ… jest tu rozpoznanie i wyczucie zaburzeÅ„ tkankowych oraz zastosowanie odpowiedniej do zaburzenia techniki. Jednym z elementów rozluźniania mięśniowo-powiÄ™ziowego omawianych na zajÄ™ciach bÄ™dzie terapia punktów spustowych, która jest nieodÅ‚Ä…cznÄ… częściÄ… tej terapii.