• Joanna Kieszek

NOWOŚĆ! – FALA UDERZENIOWA

ZAPRASZAMY PAŃSTWA NA ZABIEGI FALI UDERZENIOWEJ W NASZYM GABINECIE!

Najnowszy i najskuteczniejszy zabieg zwalczający dolegliwości bólowe. Wystarczy 3-5 zabiegów, aby pozbyć się bólu raz na zawsze! Fala dzięki swojemu działaniu powoduje rozluźniane tkanek, co wpływa na lepsze ich ukrwienie, dzięki czemu organizm lepiej radzi sobie ze stanami zapalnymi prowadząc do zmniejszenia dolegliwości bólowych. Jest to najskuteczniejszy zabieg stymulujący mięśnie i ujędrniający skórę.

Jakie jest działanie fali uderzeniowej?

– działa przeciwbólowo, – poprawia krążenie krwi, – powoduje wzrost przekaźnictwa przez błonę komórkową oraz stymulację podziałów komórkowych, – wpływa na redukcję napięcia tkanek, – podtrzymuje produkcję kolagenu, – powoduje rozpuszczanie zwapniałych fibroblastów, – poprawia mikrokrążenie i metabolizm, – wpływa na gojenie się i remodeling kości.

Zalety fali uderzeniowej:

– szybka ulga w bólu,

– przywracanie sprawności ruchowej,

– nieinwazyjna metoda,

– zabiegi bez konieczności znieczulania i bez środków farmakologicznych,

– krótki czas terapii – tylko 3-5 zabiegów.

Czym jest fala uderzeniowa?

Terapia falami uderzeniowymi jest to metoda wykorzystująca biologiczne działanie fali akustycznej. Powstająca w aparacie fala generuje wysokie ciśnienie, uwalniane w bardzo krótkim czasie, które przenika średnio na 12,5 cm w głąb ciała pacjenta. Energia ta przekazywana jest do organizmu poprzez aplikator przyłożony do skóry, z którą sprzęgany jest za pomocą żelu. Dzięki penetracji fal w głąb ciała, przy odpowiednio dobranych parametrach zabiegowych, terapia ta jest skuteczna w leczeniu procesów chorobowych zlokalizowanych zarówno w powierzchniowych, jak i w głębszych tkankach.

Jakie są wskazania do stosowania fali uderzeniowej?

– zapalenie rozcięgna podeszwowego (ostroga piętowa), – ból ścięgna Achillesa (stany zapalne ścięgna i kaletki),

– zespół wierzchołka rzepki oraz zespół brzegu kości piszczelowej,

– „kolano skoczka” (zapalenie więzadła właściwego rzepki),

– ból w ścięgnach mięśnia dwugłowego uda, – zespół pasma-biodrowo-piszczelowego,

– ból przyczepu ścięgna podkolanowego, – ból okolicy pachwinowej, – zapalenia i zwapnienia ścięgien mięśni obręczy barkowej,

– zapalenie nadkłykcia bocznego lub przyśrodkowego kości ramiennej (łokieć tenisisty, łokieć golfisty)

– ból po wewnętrznej stronie nadgarstka,

– przewlekłe entezopatie, – bólowe punkty spustowe – bolesne punkty w mięśniach.

Jakie są przeciwwskazania do stosowania fali uderzeniowej?

Bezwzględnym przeciwwskazaniem do wykonywania fali uderzeniowej są niektóre okolice ciała, takie jak: oczy i ich otoczenie (głowa), mięsień sercowy i płuca, jama brzuszna, gonady, rdzeń kręgowy.

Pozostałe:

– zaawansowana osteoporoza, – chrząstka wzrostowa u dzieci, – rozrusznik serca ,

– ciąża, – choroba nowotworowa, – zaburzenia krzepnięcia krwi, – zakrzepica,

– polipy w miejscu zastosowania,

– polineuropatia, – ostre stany zapalne - leczenie kortykosteroidami,

– proteza cementowa,

– ostry stan pourazowy.

Przydatne wskazówki:

– fala uderzeniowa jest zabiegiem bolesnym, aczkolwiek wykonywanym na miarę możliwości tolerancji zabiegu przez pacjenta,

– po zabiegu może pojawić się krwiak i wybroczyny, a także tymczasowa nadwrażliwość, zwiększenie bólu oraz zlokalizowana opuchlizna,

– głowicę przykłada się do nagiej skóry poprzez stosując żel sprzęgający, mający na celu ułatwić poruszanie się głowicy po ciele (należy być przygotowanym na konieczność odsłonięcia miejsca terapii).

Cena:

Koszt terapii falą uderzeniową na jedną okolicę ciała wynosi 100 zł.

Jednak w odróżnieniu od innych placówek u nas w słowie „terapia” zawiera się, oprócz samego zabiegu fali uderzeniowej, także konsultacja fizjoterapeutyczna/ osteopatyczna oraz w razie konieczności aplikacja taśmy Kinesiology Tape.

Czas zabiegu: 30 min

ZAPRASZAMY!!!!!!